Suntem în continuă schimbare și facem față cu greu rapidității cu care totul se transformă în jurul nostru. Competitivitatea este la cote maxime, avem senzația că suntem obligați să facem lucruri pe care nu le vrem, care nu sunt în sângele nostru, pentru a ne vinde mai bine.
Tehnologia este radical diferită la fiecare câțiva ani. Acum șapte-opt ani încă mai foloseam sampling-uri, împărțeam fluturași și ne bazam pe marketingul de tip “din gură-n gură”. Mai mult, strâmbam din nas când auzeam de internet și ne îngrozeam când auzeam de reclamă în mass media.
Acum zece ani timpul parcă trecea mai încet. Știam că dacă suntem buni în ce facem și oferim calitate prin produsele noastre, totul funcționează de la sine. Nu aveam tehnologie, nu înțelegeam ce e aia, ne bazam pe interacțiune interumană.
Marketing-ul pare un monstru cu 7 capete - de fiecare dată când dovedești un cap care scuipă foc, apar alte două în același loc: Copywriting, Social Media - Facebook, Twitter, LinkedIn, E-mail Marketing, Blogging, Open rate, Click-through, Pay Per Click, Newslettere, Titluri, Beneficii, Call to action, Sales Letter, Conversii, Marketing direct, Facebook Ads, Google Adwords.
Whoaaaaaaaa! E o nebunie. Iar produsele și serviciile noastre se vând parcă din ce în ce mai greu, pe măsură ce tehnologia se dezvoltă. Până la urmă noi vrem să trăim din ceea ce facem, din expertiza noastră, din afacerile noastre, din visurile noastre. E o cursă care nu poate fi câștigată.
Și asta ți-o spune un marketer care trăiește din campaniile pe care le face și prin consultanța pe care o oferă.
Avem nevoie de liniște, să lăsăm deoparte pentru scurt timp canalele de comunicare și să înțelegem ce este cu adevărat important pentru noi. Rezultatele nu vin din matematică, respectiv din conversii.
Marketingul & Copywritingul - sunt de două feluri: matematic (al conversiilor) și uman (al înțelegerii psihologiei oamenilor). Când te lupți cu matematica în copywriting, te vei lupta cu tehnologia. Când înțelegi modul cum un om simte și gândește, ești copywriter și îți poți vinde produsele, serviciile și chiar pe tine, indiferent de tot ce se întâmplă în jurul tău.
Pentru că modul în care oamenii gândesc, simt și reacționează nu s-a schimbat de milenii și nu se va schimba milenii întregi de acum încolo.
În același timp, dacă ești ca și mine, născut în anii 70-80, atunci ai parte de un atu - știi cum este fără tehnologie. Știi cum este să devorezi biblioteci întregi de cărți, să citești beletristică, să ascunzi cărți pe sub perne sau sub pat, pe care să le deschizi cu mult după ora de culcare.
Ce s-a întâmplat pe urmă nu a făcut decât să te îndepărteze de la înțelegerea emoțională a unui text bine scris. Ai devenit un bun specialist, știi ce înseamnă calitate - doar că ai uitat cum să scrii o poveste care să vândă. Ai uitat cum să atingi sufletele oamenilor prin ceea ce creezi deja.
Workshopul COPYWRITER - este un proiect personal din seria de workshopuri de scurtă durată, serie numită “Creative Writing Series”. Scopul este acela de a învăța cum să vinzi prin scris, dincolo de toată tehnologia care evoluează în ritm alarmant și care te lasă descoperit pe termen lung.
Numele meu este Daniel Zarnescu, autor pe DanielZarnescu.Ro si pe ConstruimImperii.Ro, unde scriu regulat articole despre marketing, antrepreprenoriat, scris si productivitate personala pentru peste 50 000 de abonati fideli.
Sunt autor publicat, cu titluri precum:
Trăiesc din scris și, prin evenimentele pe care le-am creat, am dat naștere multor agenții de marketing, am lansat cariere în copywriting și am fost în spatele a sute de start-up-uri în România, funcționale și în momentul de față.
Iar succesul meu, chit că vorbim de afacerile pe care le-am pornit, campaniile de marketing pe care le-am gândit, consultanța pe care am oferit-o pentru sute de companii românești - se datorează în special modului în care scriu și în care ating sufletele celor care mă citesc.
Marketingul și copywritingul, pentru mine, reprezintă arta de a vindeca oamenii prin scris. Campaniile sunt povești, titlurile sunt promisiuni, paragrafele sunt motiv pentru speranță.
Cum să scrii o poveste în jurul a ceea ce faci și a ceea ce vinzi, astfel încât oamenii să te urmărească și să capete încredere în tine;
Cum să scrii articole prin care creezi fidelizare, aduci valoare în viața clienților tăi și a viitorilor tăi clienți, și prin care, implicit, vinzi;
Cum să scrii newslettere și cum să faci campanii de e-mail marketing care să se transforme în vânzări și conversii nemaiîntâlnite până acum;
Cum să gândești un blog prin care să ții legătura cu clienții tăi (și secretele din spatele unei comunități);
Cum să construiești un mesaj de vânzare de la zero, bazat pe formule foarte ușor de urmărit;
Cum să formulezi “beneficiile” unui produs sau serviciu (este “balaurul” care omoară vânzarea, de cele mai multe ori);
Am aplicat sub 50% din ce am învățat, și rezultatele au fost fantastice. Am vândut două cursuri în mai puțin de 3 luni, de la zero. Mi-am dat seama că stau pe o comoară pe care nu o folosesc la maxim, mi-am înființat propria companie de training și, de atunci, mă ocup cu asta.
Am dat o gramada de bani pe fundul tau…
Mai toate cartile, agenda, scoala de coaching, copywriting si MIB.
Am mai inscris-o si pe fiica-mea.
Dar vreau sa-ti spun…
ca meriti frate.
Caci banii astia, ce i-am bagat in tine, i-am scos cu “mana ta”.
Nu delirez.
E vorba de cursul de copywriting facut anul trecut prin toamna.
Pe-atunci aveam dorinta sa schimb ceva in forma mailurilor mele.
Mi se parea ca scriu urat, lipsit de profesionalism si-am zis… hai sa ma duc poate aflu ceva legat de subiectul asta.
La acel curs m-ai luminat cu promovarea unui site pe care il aveam asa, de prezentare.
Nu aducea niciun banut, era asa doar de trecut pe carti de vizita si pe pliante.
In capul meu striga programul “un avocat e recomandat de catre cei ce l-au testat” Cine-ar alege de pe internet, un avocat? e imposibil…
Si am tinut-o an de an, cu gandul asta.
Pana am ajuns la tine, care m-ai zdruncinat cu a ta privire de cristal.
“Cati oameni te cunosc pe tine, atati te pot recomanda”
Ce-am auzit?
Ca ar putea sa ma cunoasca de zeci de mii de ori mai multi decat ma cunoasteau deja in acea clipa...
si unii chiar ar fi putut sa cumpere serviciul meu... a fost… IMPERIAL.
A doua zi am investit in reclama platita pe google adwords 400 lei.
Intr-o saptamana, am semnat un contract de 800 de euro.
In decembrie, cu alti 400 lei am castigat 2000 euro.
In perioada 15 ian - 30 februarie, incasarile din site in valoare de 8000 euro au depasit incasarile din
minunatele mele recomandari in valoare de 5000 euro.
Ai avut dreptate.
Sa vedem peste 4 luni ce cifre iti mai dau.
Conversii maxime!
Atat am vrut sa iti spun.
Iti multumesc pentru acest curs... si pentru tot ce am primit de la tine.
Pentru ca, de fapt, mi le-ai facut cadou pe toate...
Cu ideea ta de promovare, de la copywriting
În banii ăștia ai cofee break-ul inclus.
Pentru că vor fi 4 zile de practică, informație de top, lucru direct pe texte, exerciții de feedback în timp real, personalizat, e necesar sa vii cu laptopul personal.
Workshop-ul are loc în perioada 18 - 21 Mai 2023 în București.
Sediul Active One, Strada Iacob Felix 55, București (zona Victoriei)
Cea mai mare problema a fost ca nu stiam sa "vand". Daniel mi-a clarificat ca exista o "strategie", niste pasi pe care trebuie sa ii urmez cand trebuie sa pregatesc un cititor pentru a cumpara un curs de la mine.
Rezultatele au fost spectaculoase - pentru ca la ora actuala sunt cel mai cautat trainer NLP din tara - iar asta se datoreaza faptului ca folosesc strategiile explicate de Daniel si filozofia pe care el o preda in cursurile de marketing si copywriting.
O spun cu toata responsabilitatea ca desi am facut multe cursuri pe marketing si am citit si autori din afara, Daniel a fost cel care mi-a oferit cele mai clare si concise informatii.
Informatiile primite de la Daniel, au fost pentru mine acel conector care a facut legatura intre toate cunostintele de marketing pe care le-am adunat in cei 9 ani de experienta ca angajat, cele peste 20 de cursuri si training-uri la care am participat si cei 10 autori de carti cititi. Practic Daniel mi-a oferit acel driver care m-a ajutat parca sa decriptez limbajul marketerilor si sa ma faca sa exclam: Da, asta este!
... am scris un articol nou in care anuntasem data si locatia unui nou eveniment. A fost atat de bine primit incat, initial, am crezut ca e vorba de o eroare tehnica.
Nu puteam sa cred ce se intampla. Aveam 2000 de share-uri in prima jumatate de ora. Apoi a inceput nebunia. 4000, 7000, 9000 de shareuri. Tin minte ca nici macar nu realizam cat de mult ma apropiam de numarul 10 000.. care insemna ca materialul respectiv a devenit "oficial" viral.
La un pic peste 10 000 de share-uri i-am dat mesaj lui Daniel. Si i-am multumit.
Prin chestionare, intrebari, profile de personalitate, Daniel este in cautare permanenta a ce se afla in adancul oamenilor cu care urmeaza sa lucreze. Construieste fiecare mesaj, fie ca este text, fie ca este carte, curs online sau orice material, astfel incat sa fie pe intelesul celor carora se adreseaza.
Aceasta meticulozitate si stiinta a exprimarii in scris si verbal, l-au propulsat pe Daniel intr-un din liderii dezvoltarii personale in Romania. A creat o legatura stransa cu oamenii din comunitatea lui si este foarte apreciat pentru acest stil de comunicare , dus la rang de arta, in care vorbeste avand interesul celor ce il citesc in minte.